فضولی فضولی .

فضولی

کارایی جرثقیل چیست

کارایی جرثقیل چیست

ماشین آلات هم اکنون در زندگی انسانها نقش زیادی دارند و پیشرفت در صنایع و ساخت و ساز بدون ماشین آلات تقریبا غیر امکان دارد. در واقع جابجا کردن اجسام سنگین فراتر از توانایی طبیعی انسانها است و انسانها با درخدمت گرفتن این ماشین آلات چه در صنعت و چه در پروژه های عمرانی از قبیل:سد سازی، برج سازی، پل سازی ……. توانسته اند بخش بزرگی از مشکلات جامعه بشری را با این ماشین آلات حل کنند لذا این جرثقیل ها با توجه به کارایی و مکانهای مورد استفاده و قابلیت هایی که دارند دارای انواع مختلفی می باشند.

جزثقیل خودروبر

احتمالاً تاکنون برایتان اتفاق افتاده که برای حمل و جابه­جایی خودروی خود نیاز به یدک کش و خودروبر پیدا کرده باشید. البته ناگفته نماند که تفاوت هایی هرچند ناچیز میان خودروبر و یدک کش وجود دارد که انتخاب هر کدام از آن ها به میزان حساسیت فرد نسبت به اتومبیل خود بستگی دارد.

به تجهیزات مکانیزه و مدرنی از یدک کش گفته می شود که وظیفه حمل خودروها را بر عهده دارد. اگرچه بسیاری از مردم آن را با عناوین دیگری همچون ماشین بر هم می شناسند. امروزه به دلیل توسعه و گسترش شبکه های جاده ای و استفاده روزافزون عموم مردم از خودروها، نیاز به تجهیزاتی که از قابلیت آسان حمل، جابه جایی و سوار کردن خودروها بر روی تریلر یا کامپوزیت برخوردار باشند را بیش از گذشته احساس می گردد. یکی مطمئن ترین تجهیزات مکانیزه ای که می تواند به عنوان بهترین روش برای حمل و جابه­جایی خودروها معرفی شود که آسیب رساندن به آن ها را در حین انتقال و حمل به طرز قابل ملاحظه ای کاهش دهد تجهیزاتی به نام خودروبر می باشد.

شرکت خودروبر پارس با سابقه طولانی مدت در خصوص حمل و انتقال خودروهای مختلف، مفتخر است تا با ارائه خدمات کاملاً حرفه ای و تخصصی در حوزه حمل و نقل خودروهای مختلف، شما مشتریان عزیز را راضی و خرسند نگاه دارد

جرثقیل برجی

این نوع جرثقیل معمولا در ساختمان های مرتفع مورد استفاده قرار می گیرد و به سه صورت بر روی زمین نصب می شود. این جرثقیل ها با توسعه تکنولوژی و رویکرد شهرها برای ساخت سازه های بلند مرتبه رونق یافته و هم اکنون در سراسر نقاط جهان به خصوص در ساختمان آسمانخراشها به کار می رود. به خاطر شعاع عمل وسیع و ارتفاع بسیار زیاد این نوع جرثقیل ها بر روی بنای در حال ساختمان تکیه می کنند و با پیشرفت ارتفاع ساختمان بالا می روند.

جرثقیل های موبایل

جرثقیل های موبایل (ماشینی): جرثقیل موبایل، جرثقیلی است که دارای بازویی است که می تواند حرکت کند و حرکت جرثقیل بدون مسیر مشخص، است و باربرداری جرثقیل بر اساس مرکز ثقل و پایداری آن است. جرثقیل های موبایل (ماشینی): بر روی زمین به دو صورت ثابت (نصب جک) و کارگاهی (متحرک با بار) عمل می کند.

جرثقیل های سقفی:

جرثقیل های سقفی: سازه ای است که به مرور زمان توسعه یافته و هم اکنون در انواع مختلفی عرضه و استفاده می شود و ابزاری است برای جابجایی و حمل اجسام سنگین در صنعت استفاده می شود و شامل اجزای از تیرآهن، یک عدد قلاب و یک عدد کابل برای حمل که به تیرآهن وصل می شود. که از این قلاب برای بلند کردن اجسام استفاده می شود. و برای محیط های سرپوشیده مثل سالن ها، کارخانه ها و … استفاده می شود.

جرثقیل دروازه ای:

جرثقیل دروازه ای: این نوع جرثقیل ها به دو صورت دروازه ای و نیم دروازه ای قابل استفاده می باشند. جرثقیل دروازه ای برای جابجایی بار در محیط های باز و در داخل سالن ها کاربرد دارند. جرثقیل دروازه ای قابلیت نصب بالابرهای سیم بکسلی تک و دو پل در گروه های کاری مختلف را دارا است.

انواع جرثقیل بازویی

جرثقیل بازویی: جرثقیل های بازویی به دو شکل بازویی (دیواری) یا ستونی بازویی قابل استفاده در صنایع می باشند

جرثقیل های آویز:

جرثقیل های آویز: این جرثقیل ها درسالن ها و مکان های با محدودیت ارتفاع و خطوط مونتاژ سری (خودروسازی و…) در ظرفیت تا ? تن قابل استفاده اند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۹:۲۸ توسط:مریم موضوع: نظرات (0)