فضولی فضولی .

فضولی

معرفی روستای کندوان:کندوان در کدام شهر است؟

معرفی روستای کندوان:کندوان در کدام شهر است؟

تصویری که از یک روستا در ذهن‌ خیلی‌ها نقش بسته است، به خانه‌های خشت‌وگلی یا چوبی کنار مزرعه و زمین‌های کشاورزی محدود می‌شود؛ البته قبل از این که روستای کندوان را از نزدیک ببینند. کندوان یکی از حیرت‌انگیزترین روستاهای صخره ای در کل دنیاست که در ایران لنگه ندارد.

روستای کندوان

 

روستای کندوان با فاصله ?? کیلومتری از تبریز، در کوهپایه‌های رشته‌کوه سهند به‌شکل پلکانی قرار گرفته است. کندوان بیشتر از هر چیزی به خانه‌های سنگی نخودی‌رنگش شناخته می‌شود؛ خانه‌هایی شبیه به غار که به‌شکل مخروطی پای کوه با دست کنده شده‌اند.

آشنایی با روستای کندوان

 

 

روستای کندوان یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی ایران و تنها روستای صخره‌ای در جهان است که هنور هم آدم‌ها در آن زندگی می‌کنند. طبیعت و ییلاقات سرسبز و آباد روستا، رودخانه و چشمه گوارای کندوان و همین جریان زندگی در روستا و سبک زندگی جالب و متفاوت مردم کندوان، پای گردشگران ایرانی و غیرایرانی را به این روستا باز کرده است.

 

مثل اغلب روستاهای آذربایجان، در روستای کندوان هم زندگی مردم از راه باغداری، دامداری و تولید و فروش صنایع‌دستی می‌چرخد. کشاورزی در کندوان خیلی پررونق نیست و اگر هم وجود داشته باشد، کشاورزی دیمی است؛ چون بیشتر زمین‌های روستا صخره‌ای‌اند و برای کشاورزی مناسب نیستند. درعوض بازار فروش سوغاتی و محصولات دامی و محلی در کندوان حسابی داغ است.

روستای کندوان به چه چیزی مشهور است؟

 

روستای کندوان در اسکو و دامنه‌های کوه سهند واقع شده که به‌خاطر معماری شگفت‌انگیز صخره‌ای معروف است. صخره‌های این روستا در اثر فعل‌وانفعالات آتشفشانی کوه سهند، طی هزاران سال شکل گرفته و ماهیت روستایی به خود گرفته است. این روستا جزو یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که هنوز هم زندگی

http://jobs.ict-edu.uk/user/harrywise2/

http://ict-edu.uk/user/harrywise2/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=51238bbf-9d35-43f9-a117-5fb2dff39dba

https://ezغیر مجاز می باشد.cityu.edu.hk/login?url=https://zoomtravel.ir

http://entrance-exam.net/forum/members/harrywise2.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:HarryWise2

https://www.pubpub.org/user/harry-wise

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://zoomtravel.ir

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://gitlab.bsc.es/HarryWise2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/3486559-allen-bowers

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://zoomtravel.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۱۱:۵۹ توسط:مریم موضوع: نظرات (0)