فضولی فضولی .

فضولی

کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد؟

کولر گازی چیست و چه کاربردی دارد؟

 خرید کولر گازی از بانه ، فصول گرم سال مانند تابستان با افزایش دما و گرما همراه است ، بنابراین مردم از کولرهای گازی برای خنک سازی و متعادل سازی دمای محیط استفاده می کنند. کولرها انواع مختلف ، متفاوت و با ویژگی های متفاوت دارند. کولرهای اصلی آب بودند و توسط پمپ آب کار می کردند.با تیز فروش همراه باشید: اگرچه این کولرهای آبی هنوز در حال استفاده هستند. اما کولر گازی در اکثر محله ها جایگزین آنها شده است و دیگر مثل گذشته محبوبیت چندانی ندارند.

 

به گزارش ایسنا ، کولر گازی دستگاهی است که وظیفه جذب هوای گرم و تبدیل آن به هوای سرد با استفاده از فرایند تبخیر مایع را بر عهده دارد. کولر گازی شامل یک اپراتور ، یک کمپرسور ، یک کندانسور و یک شیر انبساط است که اپراتور آنها را در هوای گرم می مکد و سپس برای فشرده سازی گاز به کمپرسور منتقل می کند و سپس کندانسور گاز را خنک کرده و آن را به خارج منتقل می کند. کولر گازی دمای هوا را به طور مساوی خنک می کند.

 

خرید کولرهای گازی اجنرال

 

خنک کننده ها با توجه به خواص و درجه حرارت آنها. به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: پنجره های یک تکه یا کولرهای گازی قابل حمل و کولرهای گازی دو تکه یا اسپلیت.

 

کولر گازی یک تکه یا تهویه مطبوع

 

کولر گازی قطعه یا پنجره ای از یکی از رایج ترین کولرهای گازی است که در داخل پنجره نصب شده است. این نوع کولر شامل یک کمپرسور با ویژگی های قدیمی تر است ، بنابراین یک کولر انرژی بیشتری نسبت به سایر کولرها مصرف می کند.

 

کولر گازی با دو قسمت یا جدا

 

خرید کولر گازی از بانه ،  کولر گازی اسپلیت دارای دو پنل داخلی و خارجی است که قسمت داخلی آن اپراتور یا واحد داخلی و قسمت بیرونی آن یونیت خارجی یا کندانسور نامیده می شود. کولرهای اسپلیت معمولاً دیواری هستند و دارای سوراخ های هوا هستند. کولرهای اسپلیت دارای قابلیت تنظیم و تغییر دما با توجه به دمای محیط هستند و این ویژگی باعث محبوبیت بیشتر آنها شده است. کولرها یا محفظه ها همچنین قابلیت تنظیم زمان یا تایمر و خاموش شدن خودکار پس از زمان تعیین شده را دارند.

 

انواع کولر گازی تقسیم شده است

 

انواع مختلفی از کولر گازی اسپلیت وجود دارد که شامل کولر گازی اسپلیت سرد و کولر گازی اسپلیت گرمایی و سردی می باشد.

 

کولر گازی پارتیشن سرد

 

این نوع کولر در فصول گرم سال استفاده می شود و محدودیت دما دارد. خنک کننده می تواند دما را بین 16 تا 26 درجه سانتیگراد تغییر دهد. کولرهای سرد عمدتا برای خانه ها یا محیط های کوچک استفاده می شوند.

 

کولرگازی گرم و سرد جداگانه

 

 کولر گازی از بانه  ، کولرهای گرم و سرد علاوه بر استفاده در فصول گرم سال ، برای گرم کردن هوا در فصول سرد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کولرهای گرم و سرد می توانند دما را بین 16 تا 35 درجه تغییر دهند.

 

نحوه نصب کولر گازی اسپلیت |

 

برای نصب کولر گازی باید نکاتی را رعایت کنید. واحد بیرونی کولر گازی باید در ارتفاع بیشتر از پنل قرار گیرد که باید توسط افراد واجد شرایط انجام شود تا در نصب آن مشکلی ایجاد نشود. همچنین واحد تهویه مطبوع اسپلیت بیرونی باید در فضایی مناسب نصب شده و نکات ایمنی آن رعایت شود. واحد خارجی نباید در معرض نور مستقیم خورشید یا باران قرار گیرد تا از فشار بر موتور جلوگیری شود ، برای این کار می توانید از عایق یا سایبان نیز استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از کولر گازی جداگانه

 

خرید کولر گازی از بانه ، اسپلیت نسبت به سایر کولرهای گازی و کولرهای آبی مزایای زیادی دارد. کولر جداگانه علاوه بر تنظیم دمای محیط ، بخار موجود را با هوا و گرد و غبار و گرد و غبار ریز تمیز می کند. همچنین کولرهای گازی برخلاف کولرهای آبی بوی نامطبوعی تولید نمی کنند و همچنین ظاهر زیبای آنها بر دکوراسیون خانه تاثیر می گذارد. از سوی دیگر ، یکی از چالش های افراد در تاسیسات ساختمان ، مشکلات دیگهای بخار یا بخاری های خانگی است. استفاده از کولرهای گرم و سرد این مشکلات را برطرف می کند و مردم دیگر نیازی به استفاده از وسایل گرمایشی ندارند. از طرف دیگر ، اگرچه کولرها مزایای زیادی برای مردم دارند ، اما این نوع کولرها بسیار گران هستند و همچنین برق زیادی مصرف می کنند و معمولاً دمای محیط را در فضاهای کوچک کاهش می دهند.

 

این متن توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تهیه شده است و هرگونه کپی از آن بدون ذکر منبع نامحدود است.

 

کولر گازی

این دستگاه عمدتاً شامل یک بخارشوی است که وظیفه آن جذب گرما از هوا ، یک کمپرسور است که وظیفه آن افزایش دمای بخار خنک کننده ، یک کندانسور و یک فن است. این دستگاه مصرف برق بسیار بالایی دارد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۴:۳۶ توسط:مریم موضوع: نظرات (0)