فضولي فضولي .

فضولي

خواص حيرت انگيز شيره انگور براي سلامت بدن و ناگفته هاي آن

شيره انگور اصل يا دوشاب داراي خاصيت گرم و لطيفي است و از خواص آن مي توان به درمان كم خوني، پيشگيري از سرطان، تقويت سيستم ايمني بدن، تقويت حافظه و جلوگيري از سكته قلبي اشاره كرد.

 

شيره انگور محصولي است كه از انگور به دست مي آيد كه بسيار مفيد و داراي خواص فراواني است. شيره انگور ملاير نسبت به انگور كالري بيشتري دارد و مصرف آن به مقدار كم انرژي مورد نياز بدن را تامين مي كند. اين شهد حاوي ويتامين هاي A، B، C و مواد معدني مانند آهن، منيزيم، فسفر و كلسيم است.

شيره انگور با وجود فوايد فراواني كه دارد براي افراد ديابتي مصرف بي رويه آن مي تواند مضر باشد. البته هرگز فكرش را هم نكنيد كه شيره انگور يا هر قند طبيعي ديگري حتي يك هزارم قند و شكر فرآوري شده و هزاران محصول مشتق شده از آن ها مضر باشد. بايد صادقانه بگوييم كه در مقايسه با قند ها و فرآورده هاي كشنده كارخانه اي شيره انگور، عسل طبيعي، توت، كشمش، مويز، انجير، خرما و ساير شيرين كننده هاي طبيعي هرگز و هرگز ضرري ندارند. فقط افراد ديابتي با قطع كامل قند هاي مصنوعي بايد در مصرف قند هاي طبيعي نيز بسيار محتاط باشند.

 

خواص شيره انگور در طب اسلامي

 

شيره انگور كه در طب سنتي با نام انگور نيز شناخته مي شود فوايد زيادي براي سلامت انسان دارد. اين غذا طبيعت گرم و سردي دارد و افراد زيادي مي توانند از آن استفاده كنند. اين شهد شيرين بسيار مقوي، مغذي و ضد نفخ است و براي تقويت سيستم ايمني بدن بسيار مفيد است، زيرا حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني ضروري از جمله كلسيم، پتاسيم، منيزيم، آهن و ويتامين‌هاي A، B و C است. بدن، پس از خوردن آن غافل نشويد.

 شيره انگور به دليل داشتن مقدار زيادي قند طبيعي انرژي را فعال مي كند و اين قند خيلي سريع در بدن حل مي شود و به بدن انرژي مي دهد. آب سبزيجات به پيشگيري از بيماري هايي مانند فشار خون بالا، كلسترول بالا، انسداد و رگ هاي واريسي كمك مي كند و از آنجايي كه حاوي پتاسيم است، خون را رقيق كرده و از حملات قلبي جلوگيري مي كند. دوچاب همچنين در درمان عفونت ها و التهاب ها بسيار موثر است و اثرات شيمي درماني را كاهش مي دهد.

 

شيره انگور و درمان كم خوني

 

كم خوني بيماري است كه بسياري از افراد به ويژه زنان به دليل رژيم غذايي ناسالم به آن مبتلا مي شوند. شيره انگور حاوي آهن و ويتامين B12 است كه با افزايش سطح گلبول هاي قرمز در بدن نقش بسيار موثري در توليد خون دارد و همچنين درمان موثري براي كم خوني است. اين غذا يك سوم آهن مورد نياز روزانه بدن را تامين مي كند. براي استفاده از شيره انگور براي درمان كم خوني، خوب است هر روز صبح ? تا ? قاشق چايخوري از اين آب ميل شود، توليد آهن را در بدن افزايش مي دهد و از كم خوني جلوگيري مي كند.

 

نوشيدن شيره انگور از سرطان پيشگيري مي كند

 

شيره انگور ملاير حاوي بسياري از آنتي اكسيدان هاي قوي است. اين آنتي اكسيدان ها با پوشاندن سلول هاي بدن از سرطان ناشي از راديكال هاي آزاد جلوگيري مي كنند. آنتي اكسيدان ها نيز ترشح گلبول هاي سفيد را تحريك مي كنند. وجود مواد معدني ضروري مانند پتاسيم و آهن در آب اين سبزي به همراه افزايش سطح گلبول هاي سفيد در بدن باعث افزايش ايمني بدن و محافظت از بدن در برابر بيماري ها مي شود.

 

خواص شيره انگور ملاير براي پوست

 

فوايد شيره انگور براي پوست بسيار زياد است. استفاده از آن بافت آسيب ديده پوست را ترميم مي كند و از پيري پوست جلوگيري مي كند. همانطور كه اشاره كرديم، اين اكسير گياهي باعث افزايش گلبول هاي قرمز خون مي شود كه به حفظ زيبايي و قرمزي پوست كمك مي كند. شيره انگور ملاير از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشيد محافظت مي كند و در درمان التهابات دردناك بسيار موثر است. ماليدن مستقيم شيره انگور روي پوست آلودگي ها و چين و چروك ها را از بين مي برد و از افتادگي پوست جلوگيري مي كند.

 

شيره انگور ملاير در تقويت حافظه و پيشگيري از بيماري آلزايمر موثر است

 

شيره انگور به دليل داشتن قندهاي طبيعي و ويتامين هاي ضروري، سلول هاي مغز را تقويت مي كند و مي تواند انرژي لازم براي فعاليت اين سلول ها را تامين كند. غذاهاي با طبع گرم نيز در بهبود عملكرد سلول هاي مغز بسيار مفيد هستند، بنابراين شيره انگور نقش موثري در تقويت حافظه و جلوگيري از پيري مغز دارد.

 

فوايد شيره انگور براي چاقي

 

افراد كوتاه قد و ضعيف مي توانند از شيره انگور براي افزايش وزن و دادن انرژي به بدن خود استفاده كنند. اين آب ميوه به دليل كالري بالايي كه دارد باعث چاقي مي شود بنابراين مصرف آن براي افراد چاق و كم تحرك توصيه نمي شود. اين افراد نبايد از مخلوط شيره انگور با شير يا چاي استفاده كنند زيرا باعث چربي اضافي و اضافه وزن در بدن مي شود. به عبارت ديگر، خوردن شيره انگور ملاير مي تواند بر وزن بدن تأثير بگذارد.

 

خواص شيره انگور براي كودكان

 

شيره انگور براي كودكان در حال رشد موثر است زيرا سرشار از مواد معدني و ويتامين است. از آنجايي كه كودكان براي رشد به مواد مغزي بيشتري نياز دارند، استفاده از شيره انگور در رژيم غذايي توصيه مي شود. از آنجايي كه شيره انگور كالري بالايي دارد، براي كودكان ضعيف و لاغر و يا افرادي كه در اثر يك بيماري طولاني مدت يا جراحي ضعيف شده اند بسيار مفيد است.

 

خواص شيره انگور براي بارداري

 

وجود مواد مغذي فراوان در شيره انگور قواي بدني زنان كوتاه قد را به ويژه در دوران بارداري تقويت مي كند و به رشد بهتر جنين كمك مي كند. اين غذاي شيرين حاوي تركيباتي مانند فسفر، كلسيم، منيزيم و ويتامين K است كه براي افزايش تراكم استخوان بسيار عالي است. بنابراين توصيه مي شود براي جبران كمبود كلسيم در دوران بارداري مصرف شود. مادراني كه احتمال ابتلا به ديابت بارداري دارند نبايد زياد شيره انگور ملاير بنوشند و مصرف آن براي ديابتي هاي قبل از بارداري توصيه نمي شود.

 

خواص شيره انگور براي اعصاب

 

شيره انگور ملاير به دليل وجود منيزيم در تركيبات خود، ميزان كلسيم را در اعصاب و عروق خوني متعادل مي كند و اعصاب را آرام مي كند و باعث بهبود خلق و خو و افزايش نشاط افراد مبتلا به افسردگي مي شود.

 

برخي ديگر از خواص شيره انگور و فوايد آن

 

  • خواص خونساز و آنتي اكسيداني كه به تعادل سطح كلسترول كمك مي كند. از بدن در برابر بيماري هاي قلبي محافظت مي كند.
  • سرشار از خواص خون ساز و آنتي اكسيداني و همچنين ويتامين ها و مواد معدني است.
  • حاوي ويتامين هاي A، B، C، پتاسيم و آهن است و ايمني بدن را افزايش مي دهد.
  • سرشار از آهن و پتاسيم است كه براي تشكيل سلول‌هاي هموگلوبين كه اكسيژن را به خون حمل مي‌كنند و از سلامت قلب محافظت مي‌كنند، ضروري هستند.
  • يكي ديگر از خواص شيره انگور جلوگيري از لخته شدن خون است كه خطر سكته را كاهش مي دهد.
  • يكي از مزاياي شيره انگور اين است كه قندهاي طبيعي موجود در آن به سرعت هضم مي شوند و به بدن انرژي مي دهند.

 

انگور به دليل محتواي آن، خون را رقيق مي كند، از بسياري از بيماري هاي ناشي از فشار خون بالا، بيماري هاي قلبي و واريس پيشگيري مي كند. به بيماران، به ويژه كساني كه از لخته شدن خون و بيماري هاي عروقي رنج مي برند، توصيه مي شود روزانه شيره انگور ملاير بنوشند. خواص شيره انگور آنقدر زياد است كه نمي توان آنها را برشمرد.

 

به دليل داشتن پتاسيم بالا، فشار خون بالا را كاهش مي دهد

 

اين يك درمان عالي براي يبوست است. شيره انگور ملاير به عنوان يك ملين طبيعي عمل مي كند، به خصوص زماني كه با صبحانه مصرف شود. هنگامي كه به طور منظم مصرف شود، يك درمان براي يبوست مزمن است.

شيره انگور ملاير براي بسياري از مشكلات سلامتي مانند سرطان سينه و سرطان روده بزرگ بسيار مفيد است. آنتوسيانين ها و پروتونوسيانين ها رشد سلول هاي سرطاني را كند مي كنند. شيره انگور ملاير منبع خوبي از انرژي است و سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند.

 

خواص ضد التهابي دارد و اثرات شيمي درماني را كاهش مي دهد

 

  • با تقويت حافظه خطر ابتلا به آلزايمر را كاهش مي دهد.
  • براي عفونت و التهاب بسيار موثر است.
  • اين غذا براي بيماران ديابتي مفيد است. مطالعات زيادي وجود دارد كه حساسيت به انسولين را نشان مي دهد. پلي فنول هاي موجود در شيره انگور خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را كاهش مي دهد و به آرامش رگ هاي خوني براي حفظ جريان خون و عملكرد مناسب كمك مي كند.
  •  

 

مضرات شيره انگور در طب سنتي

 

شيره انگور فوايد زيادي دارد، اما بسته به خصوصيات بدني افراد و نحوه مصرف آن مي تواند اثرات ناخواسته اي داشته باشد. با توجه به اينكه طبع اين شهد خوراكي گرم و گرم است، بنابراين مصرف زياد آن در افراد گرم مزاج باعث غليظ شدن صفرا و در نتيجه سردرد، افزايش دماي بدن و ايجاد جوش در بدن مي شود. صورت و بدن براي درمان اين بيماري ها مي توان از دانه هاي ريحان يا ميوه هاي تازه و خنك استفاده كرد. علاوه بر اين، عليرغم وجود مقدار زيادي شكر در اين آب ميوه، مصرف آن براي ديابتي ها توصيه نمي شود. وجود كالري زياد در شيره انگور مي تواند در افراد كم تحركي كه به طور منظم ورزش نمي كنند، منجر به چاقي و افزايش وزن شود و اين افراد بهتر است اين ماده غذايي را در حد اعتدال مصرف كنند.

 

مقدار مصرف و بهترين زمان مصرف شيره انگور

 

مصرف نرمال شيره انگور ملاير از فردي به فرد ديگر متفاوت است. براي بزرگسالان 1 تا 3 قاشق چاي خوري و براي كودكان 1 تا 3 قاشق چايخوري در روز مقدار مناسبي است، اما ميزان كل مصرف كاملاً به ذائقه افراد بستگي دارد و بايد توجه داشت كه به دليل تند بودن و داشتن قند زياد. انگور آبدار، افراد ديابتي و گرم مزاج بايد اين شيره را زياد مصرف كنند.

 

خريد شيره انگور اصل

 

زماني كه به دنبال خريد شيره انگور اصل هستيم، در واقع بهترين شيره انگور موجود در بازار را كه همان شيره انگور ملاير مي باشد را مي خواهيم. در همين بخش آدرس فروشگاه اينترنتي براي خريد شيره انگور خانگي و بي نظير را برايتان قرار داديم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۴:۴۶ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)