فضولي فضولي .

فضولي

ايده هاي ماكان آريا پارسا چگونه اجرا شد؟

ايده هاي ماكان  آريا پارسا چگونه اجرا شد؟

 

وقتي ناگهان ايده اي به ذهنتان خطور مي كند آشپزي مي كنيد. شايد اولين صبح كه سر كار مي رويد يا در حين پياده روي و ورزش!

 

شايد ايده هايي به ذهنتان خطور كند، و ديدن او كه آن را انجام مي دهد، واقعاً سرگرم كننده است. ممكن است از اجراي آنها بترسيد، غافل از اينكه تجارت بزرگ و اختراعات مهم تاريخي اغلب از اين ايده هاي به ظاهر ساده سرچشمه مي گيرند.

 

ايده هاي شما ارزشمند است. البته اين بدان معنا نيست كه هر ايده اي كه به ذهن شما مي رسد ايده خوبي است، بلكه به اين معني است كه همان ايده ممكن است پاسخي به چيزي بوده باشد كه مدت ها در جستجوي آن بوديد و اكنون پاسخ به آن رسيده است. ذهن خود را به نوعي، بنابراين شما بايد قدر و ارزش آن ايده ها.

 

ممكن است ايده خوبي باشد، اما ممكن است كارساز نباشد. در واقع، تفاوت هاي زيادي بين يك ايده كارآفرينانه و يك فرصت كارآفريني وجود دارد. اغلب اين ايده به اندازه كافي خوب و صحيح است، اما اجراي آن با مشكلات زيادي همراه است. بنابراين مهم است كه به دنبال فرصت هاي كارآفريني باشيد.

 

اگر نمي خواهيد در اين راه شكست بخوريد، از تجربيات مديران ارشد و كارآفرينان استفاده كنيد. دكتر ماكان آريا پارسا 36 ساله و مديرعامل هلدينگ پارس معتقد است زير گروه خود يكي از افرادي است كه اين روزها با اجراي درست ايده آموزش الكترونيكي به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته است.

چگونه ايده خود را اجرا كنيم؟

 

ترس از اجراي ايده هاي ناب را كنار بگذاريد. اگر با برنامه پيش برويد، به آنچه در ذهن داريد دست خواهيد يافت. به ياد داشته باشيد، اگر شما افكار خود را دنبال نكنيد، شخص ديگري اين كار را انجام خواهد داد و پس از مدتي ممكن است دلش براي شما تنگ شود!

يك جستجو انجام دهيد

 

اكنون كه يك ايده تجاري داريد. وقت آن است كه آن را رها كنيد و ادامه دهيد. اما به چه معني است؟

 

ابتدا به اين سوال پاسخ دهيد: آيا ايده شما پتانسيل موفقيت دارد؟ قبل از هر اقدامي بايد امكان سنجي ايده خود را ارزيابي كنيد.

 

براي موفقيت يك كسب و كار كوچك، بايد مشكلي را حل كند، نيازي را برآورده كند يا آنچه را كه بازار به آن نياز دارد و مي خواهد ارائه دهد. راه هاي مختلفي براي تعيين نياز وجود دارد، از جمله تحقيق و آزمون و خطا.

 

هنگام بررسي بازار بايد به سوالات زير پاسخ دهيد:

 

آيا نيازي به محصولات و خدمات مورد انتظار شما وجود دارد؟

 

چه كسي به آن نياز دارد؟

 

آيا شركت هاي ديگري هم اكنون محصولات و خدمات مشابهي را ارائه مي دهند؟

 

رقابت با آنها چگونه است؟

 

چگونه كسب و كار شما جايگاه خود را در بازار پيدا خواهد كرد؟

يك چك ليست تهيه كنيد

 

گام مهم بعدي پس از ارزيابي ايده، تهيه يك چك ليست كامل از تمام كارهايي است كه بايد انجام دهيد. براي اجراي ايده بايد چك ليستي از الزامات ارائه دهيد. به عنوان مثال، ايده شما ممكن است راه اندازي يك فروشگاه خاص باشد، در اين صورت اولين چيزي كه بايد به آن فكر كنيد اين است كه چگونه سرمايه جذب كنيد؟ آيا قصد خريد يا اجاره فروشگاه را داريد؟ هزينه خريد اقلام در فروشگاه چقدر است؟

 

ممكن است پس انداز داشته باشيد تا خودتان اين كار را انجام دهيد يا ممكن است نياز به درخواست وام داشته باشيد. اما بعد از پايتخت بايد به سراغ مجوزهاي قانوني رفت. اخذ مجوزهاي لازم نيز بايد در اين چك ليست گنجانده شود. سپس به نيروي انساني، منابع ويژه و ... نياز داريد. وقت آن است كه آنها را آماده كنيم.

 

طرح

 

براي اجراي يك ايده به يك نقشه راه دقيق نياز داريد. داشتن يك طرح تجاري مي تواند ايده شما را از راه اندازي تا رشد كسب و كار هدايت كند. داشتن چنين برنامه اي براي همه مشاغل جديد ضروري است.

 

شما مي توانيد با مشاوره و راهنمايي كارشناسان از اين طريق برنامه اي براي خود تعريف كنيد. همانطور كه در مرحله آماده سازي چك ليست گفتيم، حتما مشخص كنيد كه قصد داريد اسپانسر داشته باشيد يا پس انداز خودتان براي تامين سرمايه لازم. يا حتي ممكن است لازم باشد از كسي وام بگيريد.

يك ساختار تجاري را انتخاب كنيد.

كارافرين موفق از نگاه دكتر ماكان آريا پارسا

 

آيا مي خواهيد شركت شما مالكيت خصوصي يا شركتي باشد؟ شركت با مسئوليت محدود يا شركت سهامي؟

 

در واقع هويتي كه براي كسب و كار خود انتخاب مي كنيد بر نام كسب و كار، مسئوليت هاي شما و نحوه پرداخت ماليات شما تأثير مي گذارد. با گذشت زمان، با رشد و تغيير كسب و كار شما، ساختار آن ممكن است با ارزيابي مجدد تغيير كند. پس بد نيست با اين همه پيچيدگي با يك مشاور كسب و كار حرفه اي مشورت كنيد.

 

دكتر آريا پارسا به عنوان يك مشاور حرفه اي بازرگاني نيز شناخته مي شود. او به توانايي خود در كمك به افرادي كه تازه شروع كرده اند با توصيه هاي لازم افتخار مي كند. او حتي از تخصص مديران ارشد براي رشد كسب و كار خود استفاده كرد.

برند خود را انتخاب و ثبت كنيد

 

يك برند خوب مي تواند كسب و كار شما و ابعاد آن را به خوبي نشان دهد، پس در انتخاب آن بسيار دقت كنيد. هنگام بررسي گزينه هاي برندسازي، تمام معاني ممكن را در نظر بگيريد، سپس نام مورد نظر خود را انتخاب كنيد. هنگامي كه بهترين نام را انتخاب كرديد، بايد بررسي كنيد كه آيا در حال حاضر كسب و كاري با آن نام وجود دارد يا خير. اگر نه، نام داده شده را وارد كنيد.

تيم خود را آماده كنيد

 

اگر مي خواهيد كارمنداني را استخدام كنيد، اكنون زمان شروع است. ابتدا هر موقعيت شغلي و مسئوليت را به درستي طراحي و تعريف كنيد. سپس افراد و كارشناسان مناسب را براي اين كار با دقت انتخاب كنيد.

كسب و كار خود را تبليغ كنيد

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۶:۱۶ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)